0
0

کتابچه ارتعاش و عوارض ناشی از آن

2867 بازدید

ارتعاش یا لرزه، یکی از عوامل همراه با صدا در محیط های صنعتی است. ارتعاش گاهی اوقات تشدید کننده صدا و گاهی نیز علت ایجاد، یا منبع تولید صدا است.
انتشار موج صوتی در مجاورت اجسام می تواند آنها را به ارتعاش در آورد و برعکس، ارتعاش جسم نیز می تواند باعث تولید صدا شود. ارتعاش از نظر فیزیکی، نوعی حرکت نوسانی جسم حول نقطه تعادل آن است. از نظر بهداشتی آنچه در ارتباط میان ارتعاش اجسام در محیط اهمیت دارد این است که انرژی امواج ارتعاشی در تماس مستقیم با اعضا و اندامها، ممکن است در بعضی محدوده ها مخاطره آمیز باشد. انتقال انرژی مکانیکی از یک منبع مرتعش به بدن کارگر می تواند باعث اختلال در راحتی یا آسایش فرد، کاهش بازدهی در اثر خستگی ناشی از ارتعاش و نیز اختلال در اعمال فیزیولوژیک بدن و در مواردی نیز باعث بروز ضایعات اسکلتی و برخی بیماری ها شود.

امروزه با پیشرفت فناوری و نیاز به افزایش بازده ماشین آلات، ضرورت افزایش سرعت و توان ماشین ها باعث ایجاد حرکات زاید مکانیکی و افزایش ارتعاش در اجزای دستگاه ها شده است. در نتیجه این افزایش، تماس کارکنان با پدیده ارتعاش در محیط کار و بروز ناراحتی ها و عوارض شغلی ناشی از آن رو به فزونی نهاده است.
مجموعه حاضر به منظور آشنایی کارکنان با پدیده ارتعاش در محیط های شغلی و ارائه راه های پیشگیری از مواجهه و عوارض ناشی از آن تهیه شده، که به کارگیری آن توسط کارکنان، باعث کاهش عوارض ناشی از ارتعاش و افزایش بهره وری نیروی کار می شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://persianacademy.net/?p=2265
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
برچسب ها:

باکس دانلود

راهنما
جهت دانلود کتابچه ارتعاش و عوارض ناشی از آن کلیک نمایید.

نظرات

0 نظر در مورد کتابچه ارتعاش و عوارض ناشی از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.