0
0

کتابچه روش های تصفیه فاضلاب (تصفیه بیولوژیکی)

2430 بازدید

تصفیه فاضلاب‌ ها و حذف مواد مضر محیط‌ زیست از آنها، همواره یکی از دغدغه‌ های جوامع بشری بوده است. تصفیه فاضلاب بخصوص در دهه‌ های اخیر، رشد قابل توجهی داشته است. از اهداف قابل اشاره در تصفیه فاضلاب، تثبیت مواد آلی تولید شده، پساب قابل تخلیه در محیط و محافظت از محیط ‌زیست و استفاده دوباره از آب و مواد جامد ناشی از تصفیه فاضلاب است. از آنجا که جامدات فاضلاب 92 تا 5/99 درصد حاوی آب هستند، جمع‌ آوری، حمل، انتقال و دورریزی آنها مشکل و پرهزینه است. جامدات فاضلاب باید تحت عملکردهایی از جمله غلیظ سازی، اضافه کردن ترکیبات شیمیایی، آبگیری مکانیکی، فعالیت ‌های گرمایی، تثبیت زیستی و یا عمل هضم قرار گیرند تا مواد آلى فسادپذیر به محصولاتی خنثی تبدیل شده، آب آنها گرفته شود و وزن و حجمشان کاهش یابد.
تصفیه بیولوژیکی فاضلاب به دلیل استفاده از موجودات زنده در فرآیند حذف مواد آلی فاضلاب، همواره مهم ‌ترین و حساس‌ ترین بخش تصفیه فاضلاب است.

محیط‌ زیست، جلوه ‌ای است از پهن‌ دشت بزرگ جهان آفرینش که خداوند سبحان آن را با قدرت شگرف و لایزال خود ساخته و پرداخته است. با توجه به رویارویی بشر امروزی با چالش‌ های متعدد زیست ‌محیطی از جمله آلودگی منابع آب، خاک، هوا، پدیده گرم شدن زمین، تخریب لایه اوزون و … همچنین مطابق با آموزه ‌های دینی و همچنین اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط ‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی می‌ شود؛ به این معنی که کلیه افراد حقیقی و حقوقی موظف به حفظ محیط ‌زیست هستند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://persianacademy.net/?p=2229
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
برچسب ها:

باکس دانلود

راهنما
جهت دانلود کتابچه روش های تصفیه فاضلاب (تصفیه بیولوژیکی) کلیک نمایید.

نظرات

0 نظر در مورد کتابچه روش های تصفیه فاضلاب (تصفیه بیولوژیکی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.